MKS "MŁAWIANKA" MŁAWA - strona oficjalna

Strona klubowa

MIASTO MŁAWA

AKADEMIA PIŁKARSKA

HYDRO-MAX

 

FABISIAK PRZEWOZY

Statystyki drużyny

Aktualności

Prawidłowe żywienie młodych sportowców

  • autor: mlawiankamlawa, 2015-01-09 10:40

Dzieci to grupa, która obecnie odżywia się najgorzej wśród naszego społeczeństwa. Bardzo często słyszymy, że dziecko musi jeść wszystko, by być zdrowe, a niestety „wszystko” często rozumiane jest jako kolorowe napoje, słodkie bułki, słodycze, czipsy, kulki z mlekiem. Niektórzy ponadto uważają, że im dziecko jest aktywniejsze, tym mniej należy zwracać uwagę na to, co je. Powszechny jest pogląd, że dziecko wybiega czy wypoci to, co zjadło. Rzeczywiście wybiegać można kalorie, choć to i tak jest bardzo potocznie i skrótowo ujęte, natomiast nie można wybiegać chemii, a i mikroskładniki same się nie wytworzą, jeśli nie zostały dostarczone z pokarmem.

Dziecko do właściwego rozwoju potrzebuje pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych oraz tłuszczów, w szczególności nasyconych. Ponadto witamin, minerałów i cholesterolu. Takie składniki zapewnią jedynie produkty spożywcze nieprzetworzone, jak:

  • mięso,
  • jaja,
  • ryby,
  • kasze,
  • warzywa,
  • owoce,
  • woda mineralna.

Nie znajdziemy tego w czipsach, paluszkach, kulkach śniadaniowych, napojach o dziwnych nazwach, smarowidłach do kanapek, białym pieczywie czy słodyczach, które wg producentów są źródłem wapnia czy innych witamin i minerałów, a w praktyce praktycznie się nie wchłaniają.

Niestety obecnie jesteśmy zalewani żywnością przetworzoną, paczkowaną, gotową do spożycia bez przygotowywania. Bombardują nas reklamy, kolorowe opakowania, sztuczne zapachy czy dodatki do żywności, które są bardzo szkodliwe w dłuższej perspektywie czasu.

W diecie wielu dzieci dominują węglowodany, do których zaliczamy pieczywo, makarony, kasze, kluski, pierogi, chrupki, słodkie napoje, a nawet soki pseudoowocowe. Ponadto ogromna ilość słodyczy, które nie są traktowane jako posiłek, ale dodatek do diety. Podobnie z napojami, które nie są nawodnieniem dla organizmu, lecz po prostu posiłkiem w płynie. W efekcie dziecko odżywia się samymi cukrami, ponieważ węglowodany dla organizmu to cukier, choć nie wszystkie są słodkie w smaku. Cukry w diecie to energia, która może być zużyta tylko wtedy, gdy jej podaż odpowiada ilości aktywności fizycznej, a ponadto ważny jest czas, w którym dostarczana jest ta energia. W organizmie, który siedzi w szkolnej ławie, ogląda telewizję, leży czy siedzi, nie ma wielkich potrzeb energetycznych, a spożyta energia potocznie nie krąży we krwi i nie czeka na swój właściwy czas, lecz jest niemal natychmiast odkładana w postaci tkanki tłuszczowej. Stąd tak wiele dzieci pomimo bycia aktywnymi jest jednocześnie otyłymi lub ma nadwagę.

Źródło: asystent-trenera.pl


  • Komentarzy [0]
  • czytano: [456]
 

Musisz się zalogować, aby dodawać komentarze.

SPONSOR STRATEGICZNY


 

Reklama

Najbliższe spotkanie

W najbliższym czasie zespół nie rozgrywa żadnego spotkania.

SPONSOR

Ostatnie spotkanie

MKS Mławianka MławaBug Wyszków
MKS Mławianka Mława 4:1 Bug Wyszków
2017-06-17, 17:00:00
     
oceny zawodników »

OFICJALNY PARTNER

                                                                

ZAWKRZEŃSKI SPORT

SPONSOR

 

Wyniki

Ostatnia kolejka 38
Pogoń Grodzisk Mazowiecki 5:0 KS Ożarowianka Ożarów Mazowiecki
Czarni Węgrów 1:5 Dolcan Ząbki
Tęcza Łyse 0:3 Unia Warszawa
Mazovia Mińsk Mazowiecki 3:1 MKS Przasnysz
MKS Mławianka Mława 4:1 Bug Wyszków
Podlasie Sokołów Podlaski 4:2 Ostrovia Ostrów Mazowiecki
Błękitni Raciąż 0:3 KS Łomianki
Pogoń II Siedlce 0:1 Hutnik Warszawa
Delta Słupno 3:3 Bzura Chodaków Sochaczew
Wisła II Płock 0:5 MKS Ciechanów

REKLAMA

Losowa galeria

Start Działdowo - MKS Mława (sparing, GP)
Ładowanie...

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 1 gość

dzisiaj: 340, wczoraj: 615
ogółem: 3 366 316

statystyki szczegółowe